Επιδίωξη του Συνδικάτου για κατάργηση ορίου ηλικίας και επιδοτήσεις στα Οχήματα Εσωτερικής Καύσης – Ανακοίνωση Στάσης Εργασίας
Δυναμικές απαιτήσεις καταθέτει το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), στο πλαίσιο του νομοσχεδίου που είναι σε δημόσια διαβούλευση και περιλαμβάνει τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ενώ παράλληλα απευθύνει αιτήματα προς τις αρμόδιες Υπουργικές αρχές.
Μεταξύ των κεντρικών αιτημάτων του Συνδικάτου είναι η αναβολή της υποχρεωτικής ταξινόμησης των καινούργιων Ταξί μηδενικών ρύπων από το 2026 στο 2035. Αντίστοιχα, ο ΣΑΤΑ απαιτεί την κατάργηση του ορίου ηλικίας για τα Ε.Δ.Χ. οχήματα και την επιδότηση για την απόκτηση φιλικών προς το περιβάλλον αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των Euro6 και υβριδικών μοντέλων.
Διαρκώς, ο ΣΑΤΑ απαιτεί την άμεση τροποποίηση της εγκυκλίου του πρώην Υφυπουργού Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλου, για την οποία οι επαγγελματίες του κλάδου αντιμετωπίζουν ποινές αν δεν προλάβουν να αντικαταστήσουν τα οχήματά τους εντός εξαμήνου από τη λήξη του επιτρεπόμενου ορίου ηλικίας. Επίσης διεκδικούν την ψηφιοποίηση των Ειδικών Αδειών Ταξί και την εισαγωγή τους στο GOV.GR WALLET.
Επιπλέον, οι αιτήσεις περιλαμβάνουν την νομοθετική ρύθμιση για την ειδική άδεια και την αναπροσαρμογή των ποινών που σχετίζονται με την ανανέωση της άδειας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου, εφόσον υπάρχουν επιβαρυντικά στοιχεία στο ποινικό μητρώο των ενδιαφερόμενων.
Φυσικά, ο ΣΑΤΑ ζητά επίσης την πρόσβαση των ελεγκτικών Αρχών στο Μητρώο οδηγών Ε.Δ.Χ. οχημάτων, την κατάργηση της σταθερής τιμής στα ταξί από και προς το «Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών Ελ. Βενιζέλος», και την αναπροσαρμογή κομίστρου σύμφωνα με την ετήσια αύξηση του κατώτατου μισθού.
Απαιτείται η κατάργηση της τροπολογίας της υφυπουργού Τουρισμού, Όλγας Κεφαλογιάννη, που δημιούργησε πρόσθετα προβλήματα στον έλεγχο των Ε.Ι.Χ. οχημάτων, καθώς και η διατήρηση ενός ελάχιστου ποσοστού συμμετοχής για την αντικατάσταση των παλαιών οχημάτων με νεότερης τεχνολογίας.
Στάση Εργασίας και Διαμαρτυρία
Το Σωματείο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) προγραμματίζει στάση εργασίας από τις 09:00 μέχρι τις 15:00 το μεσημέρι της Πέμπτης 23 Ιανουαρίου για την χρήση των λεωφορειολωρίδων από τα ταξί.
Προβλέπεται επίσης πορεία διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΣΑΤΑ: «Στην χθεσινή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου αποφασίστηκε ομόφωνα η κλιμάκωση των προσπαθειών για την χρήση των λεωφορειολωρίδων από τα ταξί. Στις 23 Ιανουαρίου θα πραγματοποιηθεί 6ωρη στάση εργασίας.»
Η συγκέντρωση των συμμετεχόντων θα πραγματοποιηθεί στις 09:30 π.μ. στην διασταύρωση των οδών Σπύρου Πάτση και Λεωφόρο Αθηνών.
Θα ακολουθήσει πορεία προς το Υπουργείο Μεταφορών, όπου θα επιδοθεί ψήφισμα με τα αιτήματα του κλάδου.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ) στηρίζει την προγραμματισμένη στάση εργασίας του ΣΑΤΑ, αναφέροντας σε ανακοίνωση ότι: «Το Προεδρείο της Ομοσπονδίας υιοθετεί και στηρίζει την προειδοποιητική στάση εργασίας και την πορεία διαμαρτυρίας την 23 Ιανουαρίου, υποστηρίζοντας το δίκαιο αίτημα του ΣΑΤΑ για χρήση των λεωφορειολωρίδων από τα ταξί. Αυτή άλλωστε ήταν και μια από τις προτεραιότητές μας κατά τη πρώτη μας συνάντηση με τον Υφυπουργό Μεταφορών.