ΣΑΤΑ: Έντονες αντιδράσεις για την υποχρεωτική ηλεκτροκίνηση στα Ταξί – Όλες οι προτάσεις του κλάδου

Μια δυναμική διεκδίκηση για το μέλλον των ταξί βρίσκεται σε εξέλιξη, με το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) να πρωτοστατεί. Ας δούμε τις βασικές απαιτήσεις και τις αντιδράσεις του κλάδου.

Οι Αιτήσεις του ΣΑΤΑ για τον κλάδο των Ταξί

Το ΣΑΤΑ καταθέτει μια σειρά από στοχευμένες απαιτήσεις στο πλαίσιο της διαβούλευσης για το νέο νομοσχέδιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), αλλά και προς τις αρμόδιες υπουργικές αρχές.

Ένα από τα σημαντικότερα αιτήματα είναι η αναβολή της υποχρεωτικής ταξινόμησης καινούργιων Ταξί μηδενικών ρύπων, μεταθέτοντας την έναρξη από το 2026 στο 2035. Παράλληλα, το συνδικάτο επιδιώκει την κατάργηση του ορίου ηλικίας για τα Ε.Δ.Χ. οχήματα, ένα θέμα που απασχολεί έντονα τους επαγγελματίες του κλάδου. Επιπλέον, ζητούνται επιδότησεις για την απόκτηση σύγχρονων και φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων, όπως τα Euro6 και τα υβριδικά αυτοκίνητα, ενισχύοντας έτσι την προσπάθεια για βιώσιμες μεταφορές.

Επιπλέον, ο ΣΑΤΑ επιδιώκει την άμεση τροποποίηση της σχετικής εγκυκλίου του πρώην Υφυπουργού Μεταφορών, η οποία επιβάλλει ποινές στους επαγγελματίες που δεν αντικαθιστούν τα οχήματά τους εντός έξι μηνών από τη λήξη του ορίου ηλικίας. Η ψηφιοποίηση των Ειδικών Αδειών Ταξί και η ενσωμάτωσή τους στο GOV.GR WALLET αποτελούν επίσης κομβικά αιτήματα, συμβάλλοντας στην απλοποίηση των διαδικασιών και τη μείωση της γραφειοκρατίας.

Στα αιτήματα περιλαμβάνεται η νομοθετική ρύθμιση για την ειδική άδεια και η αναπροσαρμογή των ποινών που σχετίζονται με την ανανέωση της άδειας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου, ιδίως όταν υπάρχουν επιβαρυντικά στοιχεία στο ποινικό μητρώο των ενδιαφερομένων. Αυτό το αίτημα επιδιώκει να εξασφαλίσει μια πιο δίκαιη και αναλογική αντιμετώπιση των επαγγελματιών του κλάδου.

Ακόμη, ζητείται η πρόσβαση των ελεγκτικών Αρχών στο Μητρώο οδηγών Ε.Δ.Χ. οχημάτων, η κατάργηση της σταθερής τιμής στα ταξί από και προς το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», και η αναπροσαρμογή κομίστρου σύμφωνα με την ετήσια αύξηση του κατώτατου μισθού. Αυτά τα μέτρα αποσκοπούν στην εύρυθμη λειτουργία του κλάδου και στην προστασία των συμφερόντων των αυτοκινητιστών ταξί.

Ένα επιπλέον αίτημα είναι η κατάργηση της τροπολογίας της υφυπουργού Τουρισμού, η οποία έχει δημιουργήσει πρόσθετα προβλήματα στον έλεγχο των Ε.Ι.Χ. οχημάτων, καθώς και η διατήρηση ενός ελάχιστου ποσοστού συμμετοχής για την αντικατάσταση των παλαιών οχημάτων με νεότερης τεχνολογίας.

Αυτοκίνητα ταξί

Κινητοποιήσεις και Στάση Εργασίας

Το Σωματείο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) έχει προγραμματίσει στάση εργασίας από τις 09:00 έως τις 15:00 μεσημβρινές της Πέμπτης 23 Ιανουαρίου, με κύριο αίτημα τη χρήση των λεωφορειολωρίδων από τα ταξί.

Επιπλέον, έχει προγραμματιστεί πορεία διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΣΑΤΑ, η κλιμάκωση των προσπαθειών για την επίτευξη της χρήσης των λεωφορειολωρίδων από τα ταξί είναι πλέον επιτακτική.

Η συγκέντρωση των συμμετεχόντων θα γίνει στις 09:30 το πρωί στη διασταύρωση των οδών Σπύρου Πάτση και Λεωφόρου Αθηνών, ακολουθούμενη από πορεία προς το Υπουργείο Μεταφορών, όπου θα κατατεθεί ψήφισμα με τα αιτήματα του κλάδου.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ) δηλώνει την στήριξή της στην προγραμματισμένη στάση εργασίας του ΣΑΤΑ, χαρακτηρίζοντάς την ως μια προειδοποιητική στάση εργασίας και υποστηρίζοντας το δίκαιο αίτημα του ΣΑΤΑ για χρήση των λεωφορειολωρίδων από τα ταξί. Η ΠΟΕΙΑΤΑ τονίζει ότι αυτό ήταν ένα από τα ζητήματα που τέθηκαν κατά την πρώτη συνάντηση με τον Υφυπουργό Μεταφορών.

POS σε ταξί

Επόμενα Βήματα

Οι εξελίξεις στον κλάδο των ταξί είναι ρευστές. Η έκβαση των αιτημάτων του ΣΑΤΑ και η αντίδραση της κυβέρνησης θα καθορίσουν το μέλλον του κλάδου. Η ανάγκη για σύγχρονα, φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα είναι δεδομένη, αλλά η μετάβαση πρέπει να είναι ομαλή και βιώσιμη για τους επαγγελματίες.

Ταξί στην πόλη

δειτε ακομα

δειτε ακομα