Οι ναύλοι για τα δεξαμενόπλοια έχουν εκτοξευθεί κατά 16.000 δολάρια επιπλέον ανά ημέρα, καθιστώντας την τρέχουσα αγορά πολύ ενδιαφέρουσα για τους επενδυτές και τους ναυλωτές. Αιτία για αυτή την αύξηση είναι η ενίσχυση της ζήτησης για ναυλώσεις πλοίων λόγω των νέων αμερικανικών κυρώσεων που έχουν επιβληθεί στους εισαγωγείς πετρελαίου.
Σημαντικός αριθμός πλοίων, που ξεπερνά τα 183, έχει σχεδόν αποσυρθεί από την αγορά, κυρίως για τους εισαγωγείς πετρελαίου στην Κίνα και την Ινδία, εξαιτίας των κυρώσεων. Σε αυτό το πλαίσιο, οι ναυτιλιακές εταιρείες προτίμησαν αρχικά να μην κλείνουν συμφωνίες, προσπαθώντας να ενισχύσουν περαιτέρω τη διαπραγματευτική τους θέση και να βελτιώσουν τους ναύλους.
Σύμφωνα με την Clarksons Securities, «Οι εταιρείες πλέον είναι πιο πρόθυμες να κλείσουν συμφωνίες στα τρέχοντα επίπεδα των ναυλών».
Οι ναύλοι για τα eco VLCC έχουν φτάσει τα 58.100 δολάρια ημερησίως, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 37% από την Τρίτη, ενώ συνολικά έχουν εκτοξευθεί κατά 112% μέσα στην τελευταία εβδομάδα.
Η αρχική αύξηση στη Μέση Ανατολή φαίνεται να επηρεάζει πλέον και την αγορά του Ατλαντικού, όπως αναφέρει η Clarksons, επισημαίνοντας την γενικότερη άνοδο στους ναύλους.
Αξιοσημείωτο είναι ότι οι ναύλοι spot αρχίζουν να κλείνουν την απόσταση από τους προθεσμιακούς ναύλους, γεγονός που υποδεικνύει μια πιθανή εξισορρόπηση στην αγορά.
Το δεξαμενόπλοιο Universal Leader, καθαρής χωρητικότητας 300.000 τόνων, εικάζεται ότι ναυλώθηκε από την Indian Oil Corp. την Τρίτη με το ποσό των 69.000 δολαρίων ημερησίως.
Παράλληλα, η Tankers International ανακοίνωσε επίσης αύξηση στον αριθμό νέων ναυλώσεων, κλείνοντας οκτώ VLCC την Τρίτη, συγκριτικά με μόλις τρεις την προηγούμενη ημέρα. Από αυτές, οι πέντε προορίζονταν για την Κίνα.