Η πρόσφατη απόφαση της Ουάσιγκτον να περιορίσει τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες συνοδεύεται από τις ανακοινώσεις του υπουργείου Εμπορίου, το οποίο αποκάλυψε ότι εξετάζει περιορισμούς και σε κινεζικά drones. Αυτή η κίνηση ακολουθεί τις σημαντικές αυξήσεις δασμών που εφαρμόστηκαν πέρυσι στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με πληροφορίες από το Reuters. Η υπουργός Εμπορίου, Τζίνα Ραϊμόντο, δήλωσε: “Είναι καίριας σημασίας να αποφύγουμε την είσοδο δύο εκατομμυρίων κινεζικών αυτοκινήτων στους δρόμους μας, με την πιθανότητα να προκύψουν εθνικά θέματα ασφάλειας.”
Επιπλέον, οι νέοι κανονισμοί αποκλείουν τις κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτων από την πραγματοποίηση δοκιμών με αυτόνομα οχήματα στους αμερικανικούς δρόμους. Κανόνες που αφορούν και ρωσικά οχήματα και εξαρτήματα έχουν επίσης επιβληθεί. Ωστόσο, το υπουργείο έχει παρέχει κάποιες εξαιρέσεις, επιτρέποντας στην κινεζική εταιρεία BYD να κυκλοφορήσει ηλεκτρικά λεωφορεία στην Καλιφόρνια.
Η Alliance for Automotive Innovation, που αντιπροσωπεύει μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως είναι η GM, η Toyota και η Volkswagen, δεν κατάφερε να κερδίσει παρατάσεις προθεσμιών για συμμόρφωση με απαιτήσεις υλικού. Η σουηδική Polestar, θυγατρική της Geely, προειδοποίησε ότι αν δεν υπάρξουν αλλαγές στους κανονισμούς, θα δυσκολευτεί να διατηρήσει την παρουσία της στην αμερικανική αγορά.
Τον Σεπτέμβριο, η κυβέρνηση Μπάιντεν προχώρησε σε σημαντικές αυξήσεις των δασμών για τις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα και πρόσφατα περιέλαβε την κινεζική εταιρεία μπαταριών CATL στη λίστα εταιρειών που συνδέονται με τον στρατό της Κίνας. Ο εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ, που θα αναλάβει τα καθήκοντά του στις 20 Ιανουαρίου, στοχεύει να περιορίσει τις κινεζικές εισαγωγές, αλλά φαίνεται να είναι ανοιχτός στους κατασκευαστές που επιλέγουν να προχωρήσουν με παραγωγή στις Ηνωμένες Πολιτείες.