Η Google δημοσίευσε αιχμηρές κατηγορίες κατά της Microsoft, τονίζοντας πως οι τακτικές της εταιρείας αυτής μπερδεύουν τους χρήστες και περιορίζουν τις δυνατότητές τους. Είναι ενδιαφέρον ότι μόλις πριν από τρεις εβδομάδες, η Google είχε κατηγορηθεί για το σχέδιο της σχετικά με το ψηφιακό αποτύπωμα, το οποίο θεωρήθηκε ότι μειώνει την αποδοχή των χρηστών σχετικά με την συλλογή των προσωπικών τους δεδομένων.
Αυτές οι δύο υποθέσεις, αν και φαινομενικά διαφορετικές, σχετίζονται μεταξύ τους μέσω της κεντρικής τους θεματολογίας: την εξάρτηση των χρηστών από τα αντίστοιχα οικοσυστήματα (Android και Windows) των δύο γιγάντων της τεχνολογίας.
Η κόντρα εκδηλώθηκε όταν η Microsoft κατηγορήθηκε για την «παραμόρφωση» της αρχικής σελίδας της Google κατά την αναζήτηση στο Bing.com. Σημαντικό στοιχείο της υπόθεσης είναι ότι η ιστοσελίδα Windows Latest αποκάλυψε αυτή την παραπλανητική κίνηση, περιγράφοντάς την ως «έξυπνη στρατηγική που στοχεύει στη διατήρηση των χρηστών μακριά από την Google».
Αυτή η στρατηγική θεωρείται απόπειρα της Microsoft να διατηρήσει τους χρήστες στο Bing και να τους αποτρέψει από το να στραφούν στη Google. Ειδικά οι χρήστες που χρησιμοποιούν τον Edge σε καινούργιες συσκευές επηρεάζονται, καθώς η περιήγηση μέσω Edge είναι προεπιλεγμένη σε κάθε νέο υπολογιστή με Windows.
Η Google δεν άργησε να αντιδράσει. Η Parisa Tabriz, ανώτατο στέλεχος της εταιρίας, καταδίκασε δημόσια την πρόσφατη κίνηση της Microsoft σε ανάρτησή της στο X. Ανακοίνωσε χαρακτηριστικά: «Η μίμηση είναι η πιο ειλικρινής μορφή κολακείας, αλλά η απομίμηση της αρχικής σελίδας της Google από τη Microsoft είναι μια επιπλέον τακτική για τη σύγχυση των χρηστών και τη μείωση των επιλογών τους. Η Microsoft όλο και περισσότερο υποχωρεί στα πρότυπά της».
Η κριτική που δέχεται η Microsoft είναι έντονη, αν και και η Google χρησιμοποιεί αντίστοιχες στρατηγικές για την προώθηση του Chrome, όπως οι ειδοποιήσεις από τις δικές της ιστοσελίδες. Παρ’ όλα αυτά, οι αναλυτές επισημαίνουν ότι οι τακτικές της Google είναι λιγότερο επιθετικές σε σύγκριση με τις ειδοποιήσεις που παρέχει η Microsoft μέσω του λειτουργικού της συστήματος.
Έρχεται το ψηφιακό αποτύπωμα από την Google
Φυσικά, ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις δύο εταιρίες φαίνεται να αναδεικνύει την επιτακτική ανάγκη για προσέλκυση χρηστών στον συνεχώς εξελισσόμενο ψηφιακό κόσμο.
Η επιστροφή του ψηφιακού αποτυπώματος από την Google που προγραμματίζεται σε έξι εβδομάδες έχει προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις. Το ψηφιακό αυτό αποτύπωμα συλλέγει πληροφορίες σχετικά με το λογισμικό και το υλικό μιας συσκευής, με σκοπό την μοναδική ταυτοποίηση των χρηστών. Ο Στίβεν Άλμοντ από την Αρχή Πληροφοριών του Ηνωμένου Βασιλείου αναφέρει πως αυτό περιορίζει τις επιλογές και τον έλεγχο που έχουν οι χρήστες.
Ακόμη και αν οι χρήστες επιλέξουν να διαγράψουν τα δεδομένα τους από τον φυλλομετρητή, το ψηφιακό αποτύπωμα ενδέχεται να τους ταυτοποιήσει ξανά άμεσα, καθιστώντας δύσκολη την προσπάθεια προστασίας της ιδιωτικότητάς τους.
Η Google υποστηρίζει ότι αυτές οι αλλαγές προκύπτουν λόγω της ποικιλίας των συσκευών που χρησιμοποιούνται για τη διαφήμιση, όπως έξυπνες τηλεοράσεις και κονσόλες παιχνιδιών. Έτσι, σκοπεύει να δώσει την δυνατότητα στους διαφημιστές να μετρούν την απόδοση των διαφημίσεών τους με τρόπους που να ανταγωνίζονται τις σύγχρονες απαιτήσεις. Ενώ η Google δηλώνει ότι θα συνεχίσει τις συνομιλίες με τις ρυθμιστικές αρχές, η Αρχή Πληροφοριών του Ηνωμένου Βασιλείου θεωρεί αυτές τις αλλαγές «αναστροφή πολιτικής» και δηλώνει ότι δεν ευθυγραμμίζονται με τις προσδοκίες.