ΚΟΚ 2025 Ανατροπές: Τι αλλάζει, ποια πρόστιμα αυξάνονται

Νέες ρυθμίσεις έρχονται για τους οδηγούς αυτοκινήτων και δικύκλων από το 2025, με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την αναβάθμιση της οδηγικής συμπεριφοράς στους ελληνικούς δρόμους.

Αυστηρότερες Ποινές και Νέα Όρια Ταχύτητας

Οι αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) θα επιφέρουν σημαντικές αλλαγές στα όρια ταχύτητας στις αστικές περιοχές, καθώς και στις ποινές για τους παραβάτες. Πιο συγκεκριμένα:

  • Μείωση ανώτατου ορίου ταχύτητας: Από τα 50 χλμ./ώρα στα 30 χλμ./ώρα εντός πόλεων.
  • Περιορισμός ταχύτητας σε ευαίσθητες περιοχές: Μέχρι 20 χλμ./ώρα κοντά σε σχολεία και σημεία αυξημένης κυκλοφορίας πεζών.

Στόχος είναι η μείωση των ατυχημάτων και η προστασία των ευάλωτων χρηστών του δρόμου.

Αλλαγές στις Ποινές: Έμφαση στην Ευθύνη του Οδηγού

Μια σημαντική καινοτομία του νέου ΚΟΚ είναι η μεταφορά της ευθύνης από το όχημα στον οδηγό. Αυτό σημαίνει ότι σε περίπτωση παράβασης, οι ποινές θα επιβάλλονται αποκλειστικά στον οδηγό και όχι στο όχημα. Έτσι, καταργείται η ακινητοποίηση του οχήματος (αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας) και επιβάλλεται μόνο πρόστιμο στον οδηγό, επιτρέποντας σε άλλο μέλος της οικογένειας να συνεχίσει να χρησιμοποιεί το όχημα.

Νομιμοποίηση της Διήθησης για Δίκυκλα

Για τους αναβάτες δικύκλων, προβλέπεται η «νομιμοποίηση της διήθησης», η οποία επιτρέπει τη μετακίνηση ανάμεσα σε ακινητοποιημένα οχήματα λόγω κυκλοφοριακής συμφόρησης, με ταχύτητα που δεν θα υπερβαίνει τα 25 χλμ./ώρα. Σκοπός είναι η διευκόλυνση της κυκλοφορίας των δικύκλων και η μείωση του χρόνου μετακίνησης.

Κυκλοφοριακή συμφόρηση

Υποχρεωτική Χρήση Κράνους

Η ασφάλεια των χρηστών του δρόμου αποτελεί προτεραιότητα, επομένως καθίσταται υποχρεωτική η χρήση κράνους όχι μόνο για τους αναβάτες δικύκλων, αλλά και για τους χρήστες πατινιών και ποδηλάτων. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, θα επιβάλλεται πρόστιμο.

Νέοι Κανόνες Στάθμευσης για Δίκυκλα

Λόγω του αυξημένου αριθμού αυτοκινήτων στους δρόμους, ο νέος ΚΟΚ θα απαγορεύει την «παράλληλη» στάθμευση για τα δίκυκλα. Θα επιτρέπεται μόνο η κάθετη στάθμευση προς το πεζοδρόμιο, με στόχο την απελευθέρωση χώρου και τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας των πεζών και των οχημάτων.

Με τις παραπάνω αλλαγές, ο νέος ΚΟΚ φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα ασφαλέστερο και πιο λειτουργικό οδικό περιβάλλον για όλους τους χρήστες.

δειτε ακομα

δειτε ακομα