Μια σειρά δημοφιλών εφαρμογών που χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη έχει κερδίσει τις καρδιές εκατομμυρίων χρηστών, ειδικά γυναικών, οι οποίες βρίσκουν ενδιαφέρον στη δημιουργία AI φίλων, AI συζύγων και AI θεραπευτών, ακόμη και AI γονέων. Αυτή η τάση έρχεται παρά τις προειδοποιήσεις από επιστήμονες σχετικά με τις πιθανές συναισθηματικές επιπτώσεις της επικοινωνίας με chatbots.
Αν και οι εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης προσπαθούν να προωθήσουν τα chatbot ως πολύτιμα εργαλεία για τις επιχειρήσεις, ολοένα και περισσότεροι χρήστες περνούν αρκετές ώρες δημιουργώντας προσωπικές σχέσεις μέσω τεχνητής νοημοσύνης. Το Σεπτέμβριο, οι χρήστες της εφαρμογής Character.ai – μιας πλατφόρμας που επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν AI χαρακτήρες ή να συνομιλούν με άλλους – ξόδευαν κατά μέσο όρο 93 λεπτά την ημέρα αλληλεπιδρώντας με τα chatbots.
Αυτός ο χρόνος είναι 18 λεπτά μεγαλύτερος από τον μέσο όρο που περνούν οι χρήστες στο TikTok και σχεδόν οκτώ φορές περισσότερο από τον χρόνο που ξοδεύει ο μέσος χρήστης στο ChatGPT, το οποίο προορίζεται κυρίως για αναζητήσεις πληροφοριών και ενίσχυση της παραγωγικότητας. Αν και κάποιοι χρήστες απομακρύνονται, οι εταιρείες αξιοποιούν διάφορα δεδομένα για να τους κρατούν επιστρέφουν.
Η Chai Research, που εδρεύει στο Πάλο Άλτο της Καλιφόρνια, έχει εξετάσει τις προτιμήσεις συνομιλίας δεκάδων χιλιάδων χρηστών, προσπαθώντας να αυξήσει τον χρόνο που αφιερώνουν στην εφαρμογή τους. Σύμφωνα με την έκθεσή τους, τον Σεπτέμβριο, ο μέσος χρήστης του Chai περνούσε 72 λεπτά ημερησίως συνομιλώντας με προσαρμοσμένα chatbots, στα οποία οι χρήστες μπορούν να προσδώσουν ποικιλία χαρακτηριστικών προσωπικότητας.