Επιστροφή στη κυβερνητική κανονικότητα

Η σύγχρονη πολιτική σκηνή στην Ελλάδα βρίσκεται σε συνεχή εξέλιξη, με σημαντικές ανακατατάξεις και νέα δεδομένα στην ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ. Οι στρατηγικές κίνησης των στελεχών του Μεγάρου Μαξίμου παρακολουθούνται στενά, όχι μόνο για τη χάραξη κεντρικών πολιτικών αλλά και για την προσαρμογή στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται.

Εν μέσω αυτών των αλλαγών, το ΠΑΣΟΚ αναδεικνύεται ως ο κύριος αντίπαλος της Νέας Δημοκρατίας, όπως φάνηκε από τις πρόσφατες δηλώσεις των κυβερνητικών εκπροσώπων. Η ΝΔ συνεχίζει να εστιάζει στην αμφισβήτηση του προγράμματος του ΠΑΣΟΚ, υποστηρίζοντας ότι δεν διαθέτει ολοκληρωμένο κανονολόγιο, ειδικότερα όσον αφορά προτάσεις όπως η μείωση του ΦΠΑ. Παράλληλα, η κυβέρνηση έχει αναλάβει το δύσκολο έργο να προτείνει λύσεις στα πιεστικά προβλήματα των πολιτών.

Η συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου πραγματοποιείται σήμερα στις 11:00 υπό την προεδρία του πρωθυπουργού στο Μέγαρο Μαξίμου. Στη σημερινή ατζέντα, κεντρική θέση κατέχει η έγκριση του προϋπολογισμού για το 2025, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να προαναγγέλλει ένα προϋπολογισμό που θα έχει κοινωνικό πρόσημο και να δηλώνει ότι περιλαμβάνει θετικές παρεμβάσεις ύψους 1,1 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με την κυριακάτικη ανάρτησή του, ο νέος προϋπολογισμός περιλαμβάνει 12 αυξήσεις στους μισθούς, 12 μειώσεις φόρων και προβλέπει ανάπτυξη 2,3% — σημαντικά υψηλότερη του μέσου όρου της ΕΕ. Ο προϋπολογισμός επίσης στοχεύει να μειώσει περαιτέρω το δημόσιο χρέος και να προωθήσει θεσμικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση των επενδύσεων, την αντιμετώπιση του δημογραφικού και του στεγαστικού ζητήματος, τις δαπάνες για την Εθνική Άμυνα και τις προκλήσεις που υποδεικνύει η κλιματική αλλαγή.

Μεταρρύθμιση στον σιδηροδρομικό τομέα

Στην ατζέντα περιλαμβάνεται και το νομοσχέδιο για την οργανωτική μεταρρύθμιση του σιδηροδρομικού τομέα, που θα παρουσιαστεί από τον υπουργό υποδομών και μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα. Αυτή η νέα δομική πρωτοβουλία στοχεύει στη δημιουργία ενός ενιαίου δημόσιου φορέα που θα συνδυάζει τις δυνατότητες του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και της ΓΑΙΑΟΣΕ, ειδικά στον τομέα της διαχείρισης του τροχαίου υλικού.

Ωστόσο, η πρόταση αυτή προχωρά χάρη στην υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και αποσκοπεί στη διαμόρφωση ενός λειτουργικού μοντέλου διοίκησης, αποφεύγοντας τη σύγχυση που είχε προκαλέσει η πολυδιάσπαση παλαιότερα. Μάλιστα, πρόσφατα η συνεργασία του υπουργείου με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων υπογράφει ένα στρατηγικό σχέδιο, δωρεάν, το οποίο θα στηρίξει την οργανωτική ανάπτυξη του νέου φορέα.

Μέχρι το 2026, τουλάχιστον 40% γυναίκες στα ΔΣ

Σύμφωνα με τις εξελίξεις, μέχρι το 2026, τα διοικητικά συμβούλια των εισηγμένων εταιρειών στη χώρα θα πρέπει να διαθέτουν τουλάχιστον 40% γυναίκες στα μέλη τους. Ο νόμος προτείνει ότι το ποσοστό αυτό θα μπορούσε να είναι τουλάχιστον 33% για τις διευθυντικές θέσεις. Η αρμόδια υπουργός, Σοφία Ζαχαράκη, θα παρουσιάσει το σχετικό νομοσχέδιο για την εφαρμογή της Οδηγίας 2022/2381, που αποσκοπεί στην ισόρροπη εκπροσώπηση των φύλων στις διοικήσεις.

Παράλληλα, ο υπουργός Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης, θα φέρει προτάσεις για την αναβάθμιση του Ελληνικού Λιμενικού Συστήματος και τη βελτίωση των δομών του υπουργείου. Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρος Σκυλακάκης, καθώς και ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Κώστας Τσιάρας, θα παρουσιάσουν επίσης σημαντικά νομοσχέδια.

δειτε ακομα

δειτε ακομα