Οι αρχές της «πόλης του φωτός» ανακοινώνουν έναν αμφιλεγόμενο σχεδιασμό: την απαγόρευση κυκλοφορίας των SUV από τους κεντρικούς δρόμους της πόλης.
Η δήμαρχος της γαλλικής πρωτεύουσας, Anne Hidalgo, σκοπεύει να απαγορεύσει τη χρήση οχημάτων που ζυγίζουν πάνω από 1,7 τόνους. Ενώ πολλές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες εξετάζουν τρόπους για την ανακούφιση της κυκλοφορίας, το συγκεκριμένο μέτρο πλανώνται αμφισβητήσεις.
Η γαλλική πρωτεύουσα είναι γνωστή για τους περιοριστικούς κανόνες της σχετικά με την κυκλοφορία, ειδικά για τα μεγαλύτερα οχήματα, όπως αποδεικνύουν και οι πρόσφατες αυξήσεις στις τιμές στάθμευσης στους δημόσιους χώρους.
Αυτοί που οδηγούν SUV στο κέντρο της πόλης μπορεί να πληρώσουν έως και 18 ευρώ την ώρα για πάρκινγκ. Οι αρχές, όμως, δεν διστάζουν να προχωρήσουν έτι περισσότερο.
Τα αυξανόμενα προβλήματα κυκλοφορίας, οι προκλήσεις στάθμευσης και οι καθαρές περιβαλλοντικές στόχοι έχουν ωθήσει την Hidalgo να ορίσει ένα σχέδιο για πλήρη απαγόρευση της κυκλοφορίας θερμικών αυτοκινήτων άνω των 1,7 τόνων και ηλεκτρικών οχημάτων που ξεπερνούν τους 2 τόνους.
«Σίγουρα υπάρχουν περιοχές στην ύπαιθρο όπου αυτά τα οχήματα είναι αναγκαία. Ωστόσο, σε μια πόλη σαν το Παρίσι, η πιο πυκνοκατοικημένη στην Ευρώπη, η χρήση τους δεν είναι απαραίτητη», επισημαίνει ο αναπληρωτής δήμαρχος Ian Brossat.
Εάν το προτεινόμενο μέτρο εγκριθεί, θα απαγορευθεί η κυκλοφορία πολλών σύγχρονων SUV στην πόλη. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι μόνο το 30% των κατοίκων του Παρισιού χρησιμοποιούν αυτοκίνητο, ενώ τα SUV αποτελούν περίπου το ένα τέταρτο των οχημάτων της γαλλικής πρωτεύουσας.