Στην εποχή που η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία επενδύει συνεχώς σε μοντέλα υψηλών επιδόσεων, αναμένονται σύντομα νέα για την επόμενη γενιά του RX-7.
Δύο χρόνια πριν, η Mazda παρουσίασε το εντυπωσιακό πρωτότυπο Vision Study Model, το οποίο μετεξελίχθηκε γρήγορα στο Iconic SP Concept, αποκαλύπτοντας πέρυσι τις προθέσεις της. Οι αρχικές αμφιβολίες για την παραγωγική εξέλιξή του απομακρύνονται, καθώς οι επίσημες δηλώσεις επιβεβαιώνουν πως θα δούμε την εμπορική του έκδοση στο προσεχές μέλλον.
Η επισήμανση ήρθε από τον Masashi Makayami, επικεφαλής σχεδιασμού της Mazda: «Αυτό το πρωτότυπο δεν είναι απλώς ένα show car χωρίς εσωτερικό. Είναι σχεδιασμένο με την πρόθεση να εξελιχθεί σε όχημα παραγωγής στο άμεσο μέλλον».
Μέσω των διαστάσεών του, έχει χαρακτηριστεί ως διάδοχος του εμβληματικού RX-7, πιθανώς και του RX-8, ανάλογα με την τελική του μορφή. Ακούγονται φήμες και για τη χρήση αυτού του σχεδιασμού σε ένα πιο compact, χωρίς οροφή σπορ μοντέλο. Ναι, ετοιμαστείτε για τον επόμενο MX-5.
Παρά την πρωτότυπη μορφή του, το Iconic SP Concept διακρίνεται για την κομψότητα και τις καμπύλες του. Αποτελεί μια οπτική απόλαυση που συμβαδίζει με μια σπορ εμφάνιση, έτοιμο να επιβεβαιώσει τις δυνατότητές του στο δρόμο. Συμπληρωμένα, παρουσίασε και ρετρό στοιχεία, όπως τους αναδυόμενους προβολείς.
Η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εμφανής και στα λόγια του Εκτελεστικού Διευθυντή του τμήματος R&D και Στρατηγικής της Mazda, Naohito Saga: «Όσο περισσότερο το παρατηρείς, τόσο περισσότερες λεπτομέρειες αποκαλύπτονται. Κάθε στοιχείο, από τις πόρτες μέχρι τις ζάντες και τα καθίσματα, έχει υποβληθεί σε ενδελεχή μελέτη για να επιτευχθούν οι ιδανικές προδιαγραφές».
Δεν γίνονται αυτά για ένα απλό show car.
Όσον αφορά τον κινητήρα, η συζήτηση είναι ανοιχτή και γεμάτη εικασίες. Ωστόσο, φημολογείται η παρουσία ενός περιστροφικού κινητήρα διπλού ρότορα, σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα, προσφέροντας συνολική ισχύ περίπου 370 ίππων.