Μια καινοτόμος πρόταση έρχεται από Ιρλανδό Βουλευτή με σκοπό την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Το 2023, περίπου 20.400 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα στην ΕΕ, σημειώνοντας μια μικρή μείωση 1% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Παρ’ όλα αυτά, η πτώση αυτή είναι κάτω από τον στόχο της ΕΕ για 50% μείωση των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών μέχρι το 2030.
Στην Ιρλανδία, το 2023, ο αριθμός των θανάτων ανέρχεται σε 35 ανά εκατομμύριο κατοίκους, καλύτερος σε σύγκριση με τον μέσο όρο της ΕΕ (46). Ωστόσο, συγκριτικά με το 2019, η αύξηση αγγίζει το 32%, γεγονός που έχει θορυβήσει τις αρχές της χώρας, οι οποίες αναζητούν τρόπους να ενισχύσουν την ασφαλή χρήση των δρόμων.
Μία από τις προτάσεις που εξετάζονται είναι η απαγόρευση ταχύτητας άνω των 100 χλμ./ώρα, όπως εισηγήθηκε ο βουλευτής του κόμματος Fine Gael, Michael Ring. Ο Ring υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση πρέπει να επανεξετάσει τη στρατηγική της για τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων.
«Αν η κυβέρνηση επιθυμεί να περιορίσει την ταχύτητα στους δρόμους μας, η λύση είναι απλή. Πρέπει να ελέγξουν τα αυτοκίνητα. Δεν θα πρέπει να επιτρέπεται σε κάποιο όχημα να αναπτύξει ταχύτητα άνω των 100 χλμ./ώρα όταν εισέρχεται στη χώρα μας», είπε χαρακτηριστικά.
Ο Ring προτείνει τη δυνατότητα εγκατάστασης ενός μηχανισμού σε όλα τα νέα αυτοκίνητα, που θα περιορίζει την τελική τους ταχύτητα στα 100 χλμ./ώρα. Ωστόσο, το Υπουργείο Μεταφορών της Ιρλανδίας το χαρακτηρίζει μη εφικτό να προστεθεί τέτοιος μηχανισμός σε υπάρχοντα οχήματα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από τις 7 Ιουλίου του 2024, όλα τα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη θα είναι υποχρεωτικά εφοδιασμένα με το σύστημα “Intelligent Speed Assistance” (Έξυπνη Υποβοήθηση Ταχύτητας). Αν και αυτή η τεχνολογία είναι σημαντική, δεν λειτουργεί ως περιοριστής ταχύτητας όπως προτείνει ο βουλευτής, αλλά ως ειδοποιητής για τον οδηγό όταν ξεπερνά το επιτρεπόμενο όριο.
Πιο συγκεκριμένα, το ISA ανιχνεύει πότε ο οδηγός υπερβαίνει τα όρια ταχύτητας της διαδρομής και παρέχει σχετικές ειδοποιήσεις, με την δυνατότητα να επιβραδύνει αυτόματα το όχημα. Παρόλα αυτά, ο οδηγός έχει την επιλογή να παρακάμψει το σύστημα, απλά πιέζοντας πιο δυνατά το πεντάλ του γκαζιού.