Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων επικοινώνησε με 154.910 επιχειρήσεις, υπενθυμίζοντας τους την υποχρέωση να εκδίδουν ψηφιακά παραστατικά διακίνησης και να στέλνουν τα δεδομένα τους στην πλατφόρμα myDATA, ξεκινώντας από την 1η Δεκεμβρίου. Οι επιχειρήσεις είχαν την πρώτη ενημέρωση μέσω email στα μέσα Σεπτεμβρίου, ώστε να προετοιμαστούν εγκαίρως για τις νέες απαιτήσεις της ελληνικής νομοθεσίας.
Σύμφωνα με την απόφαση Α.1122/2024 (Β΄4570) του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του Διοικητή της ΑΑΔΕ, η συγκεκριμένη υποχρέωση ισχύει για όλες τις επιχειρήσεις που:
– έχουν ακαθάριστα έσοδα άνω των 200.000 ευρώ, σύμφωνα με την υποβληθείσα δήλωση φορολογίας εισοδήματος για το 2022, ή δραστηριοποιούνται σε τομείς όπως ενεργειακά προϊόντα (καύσιμα), φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά αναλώσιμα, οικοδομικά υλικά καθώς και στην παραγωγή, τυποποίηση και εμπορία ελαιόκαρπου και ελαιόλαδου.
Επιπλέον, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι σε περίπτωση μη έκδοσης παραστατικών διακίνησης, τα πρόστιμα που επιβάλλονται ανέρχονται:
– σε πεντακόσια (500) ευρώ ανά φορολογικό έλεγχο για επιχειρήσεις με απλογραφικό λογιστικό σύστημα, και
– σε χίλια (1.000) ευρώ ανά φορολογικό έλεγχο για επιχειρήσεις με διπλογραφικό λογιστικό σύστημα.