Σήμερα, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία θα έχει μια σημαντική συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστο Στυλιανίδη, προκειμένου να συζητήσουν θεσμικά ζητήματα που προκλήθηκαν από την συνεχόμενη απεργία των ναυτικών. Αυτή η απεργία, η οποία είναι διαρκείας 48 ωρών, έχει επιφέρει σοβαρές επιπτώσεις στην ακτοπλοΐα.
Πλοία υπό κατάληψη
Από τα ξημερώματα της 24ης Οκτωβρίου, τα πλοία της ακτοπλοΐας παραμένουν στα λιμάνια, με την απεργία να συνεχίζεται έως τα μεσάνυχτα της 25ης Οκτωβρίου. Η κινητοποίηση αυτή, που διοργανώνεται από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, σχετίζεται κυρίως με τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας αλλά και με διάφορα θεσμικά ζητήματα.
Όσον αφορά τις συλλογικές συμβάσεις, σύμφωνα με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) έχει προχωρήσει σε νέα πρόταση που καλύπτει πλήρως τον πληθωρισμό και περιλαμβάνει αύξηση 5% για το 2025 και 2% για το 2026. Να σημειωθεί ότι η προηγούμενη πρόταση περιλάμβανε μόνο αύξηση 3%. Παράλληλα, ο Σύνδεσμος υπενθυμίζει ότι τα πληρώματα της επιβατηγού ναυτιλίας έχουν ήδη δει αύξηση 11% στις αποδοχές τους για τα έτη 2023-2024. Ωστόσο, πηγές από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία επισημαίνουν πως από το 2010 έως το 2019, η αύξηση στις συλλογικές συμβάσεις ήταν μόλις 6,5%.
Ο Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ, Μανώλης Τσικαλάκης, έχει αναφέρει ότι πέρα από την υπογραφή των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, οι Έλληνες ναυτικοί αντιμετωπίζουν και άλλα ζητήματα, όπως η μείωση των πληρωμάτων στα πλοία κατά τη χειμερινή περίοδο και η ανάγκη επανεξέτασης των τετράμηνων δρομολογίων των Ε/Γ-Ο/Γ Ταχυπλόων Σκαφών.
Η κατάσταση αναμένεται να ξεκαθαρίσει εντός της ημέρας, καθώς σήμερα το μεσημέρι θα πραγματοποιηθεί νέα συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ. Εκεί θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις, ιδιαίτερα εν όψει του τριημέρου της 28ης Οκτωβρίου.