Περιορισμοί Κέρδους στα Σούπερ Μάρκετ: Νέες Παρεμβάσεις για Προσφορές το 2025

Η κυβέρνηση αποφάσισε να συνεχίσει την εφαρμογή του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους για τις πωλήσεις τροφίμων και άλλων βασικών αγαθών και για το 2025. Το υπουργείο Ανάπτυξης, στοχεύει να εντείνει τους ελέγχους σχετικά με τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ, προκειμένου να εντοπιστούν ενδεχόμενες παραπλανητικές πρακτικές που πλήττουν τους καταναλωτές. Στο προσεχές δίμηνο, θα υπάρξουν σημαντικές παρεμβάσεις στον τομέα αυτό.

Σημαντικές ανακοινώσεις για την ακρίβεια έκανε ο υπουργός Ανάπτυξης, Τ. Θεοδωρικάκος, σε μια πρόσφατη συνέντευξή του στο τηλεοπτικό κανάλι OPEN. Ο υπουργός τόνισε ότι το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, που ισχύει από το 2021 για προϊόντα στα σούπερ μάρκετ και άλλα βασικά καταναλωτικά αγαθά, θα παραμείνει σε ισχύ και το 2025. Όπως εξήγησε, αυτή η πολιτική αποσκοπεί στην πίεση προς τους παράγοντες της αγοράς. Από την άλλη, ερωτώμενος σχετικά με την παραπλανητική διαφήμιση και τις προσφορές, ανέφερε ότι αυτό το ζήτημα βρίσκεται στο «μικροσκόπιο» των αρμόδιων υπηρεσιών, με σκοπό την επίλυσή του εντός του επόμενου δίμηνου. Ο Υπουργός δεν παρέλειψε να σημειώσει ότι αναμένονται μειώσεις τιμών σε 600 προϊόντα, αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων που έχει είχε με εκπροσώπους της αγοράς.

pos machine 4625847 640

Με βάση πληροφορίες, το υπουργείο Ανάπτυξης σχεδιάζει τις επόμενες κινήσεις του σχετικά με τις προσφορές, έπειτα από καταγγελίες για παραπλανητικές τακτικές εις βάρος των καταναλωτών.

Δύο είναι τα βασικά σενάρια που εξετάζονται: Είτε να απαγορευτούν οι συνδυαστικές προσφορές για το ίδιο προϊόν, όπως για παράδειγμα η ταυτόχρονη εφαρμογή 1+1 δώρο και 50% έκπτωση, είτε, αν υφίστανται οι συνδυασμένες προσφορές, αυτές να είναι του ίδιου εύρους. Για παράδειγμα, εάν ένα προϊόν κοστίζει 4 ευρώ με έκπτωση 50% στις 2 ευρώ, όταν προσφέρεται με το 1+1, η τιμή του θα πρέπει να είναι 2 ευρώ και όχι 4, όπως συμβαίνει σε πολλές περιπτώσεις σήμερα.

Παράλληλα, αξιολογούνται μέτρα που προορίζονται για τη σωστή λειτουργία της αγοράς. Συγκεκριμένα, εξετάζεται η υποχρεωτική εξόφληση προμηθευτών από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ εντός 30-60 ημερών. Αναμένονται επίσης παρεμβάσεις για την τοποθέτηση προϊόντων στα ράφια, με στόχο την προώθηση μικρότερων προμηθευτών στα “μεσαία ράφια”.

δειτε ακομα

δειτε ακομα