Αν και η νέα γενιά Nissan LEAF θα χρειαστεί λίγο χρόνο μέχρι να φτάσει στα καταστήματα, οι πληροφορίες που έχουμε δείχνουν ότι θα κάνει μια ενδιαφέρουσα ανατροπή στην κατηγορία του, μεταβαίνοντας από ένα συμβατικό οικογενειακό hatchback σε SUV.
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία που θα φέρει είναι η αμφίδρομη φόρτιση, η οποία θα μπορούσε να μειώσει τα έξοδα λειτουργίας έως και 50%. Η τεχνολογία Vehicle to Grid (V2G) επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να στέλνουν την αποθηκευμένη ενέργεια των μπαταριών πίσω στο δίκτυο ή να τη χρησιμοποιούν για την κατανάλωση στο σπίτι. Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες μπορούν να φορτίζουν το αυτοκίνητό τους όταν το ρεύμα είναι φτηνό και στη συνέχεια να το “πουλούν” πίσω στο δίκτυο όταν η τιμή είναι υψηλότερη.
Σχεδιαστικά, το νέο LEAF έχει εμπνευστεί από το πρωτότυπο Chill-Out, το οποίο παρουσιάστηκε το 2021. Διαθέτει καθαρές γραμμές που δίνουν βάση στην αεροδυναμική, με έντονη καμπυλότητα στην οροφή και ένα χαρακτηριστικό coupe στυλ.
Η νέα LEAF θα βασίζεται στην πλατφόρμα AmpR Medium της Renault-Nissan Alliance (πρώην CMF-EV), που χρησιμοποιείται επίσης σε άλλα μοντέλα όπως το Nissan Ariya, το Renault Megane E-Tech και το Scenic E-Tech. Η παραγωγή της θα διεξάγεται στο εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland του Ηνωμένου Βασιλείου, εκεί όπου κατασκευάζονται και τα μοντέλα Juke και Qashqai.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η πρώτη γενιά του LEAF κυκλοφόρησε από το 2011 έως το 2017 και υπήρξε πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση. Ξεκίνησε με μπαταρία 24 kWh, και αργότερα, το 2013, προστέθηκε και η 30 kWh. Συνολικά, πωλήθηκαν περισσότερες από 500.000 μονάδες.
Η δεύτερη γενιά του LEAF μόνον από 2018 έως 2024 ήταν ευρέως διαθέσιμη και αντεπεξήλθε σε σφοδρό ανταγωνισμό από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen, η Kia, και η Renault, που είχαν εισάγει τις δικές τους επιλογές ηλεκτρικών οχημάτων. Η αυτονομία του LEAF e+ έφτασε έως και 385 χιλιόμετρα, ενώ εισήχθη το σύστημα e-Pedal που επιτρέπει την οδήγηση με ένα μόνο πεντάλ.