«Οι πιστοποιήσεις ασφαλείας για το Μετρό Θεσσαλονίκης αναμένονται πριν την 30η Νοεμβρίου» δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, απαντώντας σε ερωτήσεις στη Βουλή.
«Η αξιολόγηση της ασφάλειας του έργου δεν είναι αρμοδιότητα ούτε του υφυπουργού ούτε του υπουργού, αλλά είναι ευθύνη της κατασκευαστικής κοινοπραξίας και του λειτουργού του έργου, που είναι η παγκοσμίως αναγνωρισμένη TUV Rheinland. Αυτοί οι επαγγελματίες είναι η βάση για την παράδοση ενός σχεδίου που θα πληροί όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας και λειτουργικότητας», πρόσθεσε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Ταχιάος, πριν από όλα, εξέφρασε τη θλίψη του για την πρόσφατη απώλεια της Βάσως Παπανδρέου, επισημαίνοντας την κληρονομιά που άφησε στη δημόσια πολιτική και τις υποδομές, συμπεριλαμβανομένου του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Σχετικά με τις δοκιμές του Μετρό, ο υφυπουργός διευκρίνισε ότι αυτές διαφέρουν από τα «δοκιμαστικά δρομολόγια». Οι τρέχουσες δοκιμές περιλαμβάνουν εντατικές διαδικασίες, τόσο στατικές, όπως οι δοκιμές του συστήματος τελών, που συμμετείχε και ο ίδιος, όσο και δυναμικές, με στόχο την εξασφάλιση της αποτελεσματικής λειτουργίας των υποδομών.
Υπογράμμισε τη σημασία αυτών των δοκιμών για την ενσωμάτωσή τους και την αξιοπιστία του συστήματος, καθώς όλες οι υποδομές, από τις πόρτες των σταθμών μέχρι τις κυλιόμενες σκάλες και ασανσέρ, δοκιμάζονται εντατικά, ώστε να είναι έτοιμες για την ημερομηνία έναρξης της εμπορικής λειτουργίας.
Δοκιμαστικά δρομολόγια από 1η Νοεμβρίου
Για τα δοκιμαστικά δρομολόγια του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Ταχιάος ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσουν στις 1η Νοεμβρίου, υπό την ευθύνη της εταιρείας TΗΕΜΑ, σε συνεργασία με την Δημοτική Ιταλική Επιχείρηση του Μετρό, την ATM, που έχει την απαιτούμενη εμπειρία από τη διαχείριση αντίστοιχων συστημάτων στο Μιλάνο και την Κοπεγχάγη. Αναφέρθηκε επίσης στην σημασία του συστήματος CBTC, που εφαρμόζεται σε 48 πόλεις παγκοσμίως τα τελευταία 40 χρόνια για τη σωστή και ασφαλή λειτουργία των σιδηροδρομικών δικτύων, και που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη από το 2006.
Κλείνοντας, ο υφυπουργός Υποδομών αναγνώρισε τη δυσπιστία γύρω από το Μετρό Θεσσαλονίκης, όμως, όπως τόνισε, όταν το έργο ολοκληρωθεί, αυτή θα διαψευστεί, δοκιμάζοντας τις αντοχές των Θεσσαλονικέων και την αυτοπεποίθηση της πόλης.
Τέλος, υπογράμμισε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης οφείλει πολλά και στις προηγούμενες κυβερνήσεις, ωστόσο, απαντώντας στον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, πρόσθεσε: «όχι όμως στο βαθμό που αναμένατε απλώς να λειτουργήσει ένα αδρανές βαγόνι». «Αυτό που θέλουμε να πιστωθεί στην κυβέρνησή μας είναι η τόλμη και η σοβαρότητα με την οποία ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει αναλάβει και θα ολοκληρώσει το έργο. Το Μετρό θα είναι και αρχαίο», συνέχισε, κάνοντας αναφορά στον σταθμό της Βενιζέλου, ο οποίος είναι μοναδικός παγκοσμίως και συνδυάζει αρχαία και σύγχρονα έργα, προσφέροντας μια μοναδική ευκαιρία για την πόλη.