Η πτώση των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων άγγιξε νέα χαμηλά επίπεδα.
Ο Σεπτέμβριος επιβεβαίωσε τη σημαντική στροφή που άρχισε να παρατηρείται από τον Μάιο στην ελληνική αγορά αυτοκινήτων, καθώς όλο και περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές μαζί με τους χρήστες εταιρικών οχημάτων στρέφονται προς τα υβριδικά μοντέλα!
Πιο συγκεκριμένα, τα υβριδικά αυτοκίνητα κατέχουν την πρώτη θέση στις πωλήσεις, ακολουθούμενα από τα βενζινοκίνητα, με τα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα να συμπληρώνουν την κορυφαία τριάδα.
Αντίθετα, τα πετρελαιοκίνητα οχήματα κατέγραψαν ένα αρνητικό ρεκόρ, με τα ποσοστά τους να βρίσκονται σε άκρως χαμηλά επίπεδα.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις των υβριδικών μοντέλων έφθασαν το 46,6% του συνόλου των πωλήσεων τον Σεπτέμβριο, σε σύγκριση με 29% τον αντίστοιχο μήνα του 2022, κάτι που σηματοδοτεί αύξηση 17,6%!
Δεύτεροι ήρθαν οι βενζινοκίνητοι κινητήρες με ποσοστό 28,7%, έναντι 40,2% τον Σεπτέμβριο του 2022, δείχνοντας πτώση 11,6%.
Στην τρίτη θέση, τα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα κατατάχθηκαν με το 16,5%, που συνεπάγεται ελαφρά άνοδο 0,2%.
Όσον αφορά τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, καταγράφηκε πτώση 8,2%, με μερίδιο 3,3% στην αγορά τον Σεπτέμβριο, συγκριτικά με 11,4% πέρυσι.
Στη συνέχεια ακολουθούν τα υγραεριοκίνητα αυτοκίνητα με ποσοστό 4,9%, σημειώνοντας αύξηση 2,1% συγκριτικά με το 2,8% του προηγούμενου έτους.
Δυστυχώς, τα αυτοκίνητα με φυσικό αέριο δεν κατόρθωσαν να καταγράψουν καμία πώληση.
Αναφορικά με το σύνολο της χρονιάς, μόνο οι πωλήσεις των υβριδικών μοντέλων παρουσίασαν άνοδο 11,4%, ενώ τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα επίσης σημείωσαν μικρή αύξηση 0,3%, φθάνοντας το 41,2% σε σύγκριση με 10,8% πέρυσι.
Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων για το πρώτο οκτάμηνο κατέλαβαν το 38,2% του συνόλου, χάνοντας 5% συγκριτικά με 43,2% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Πτώση 5,8% παρατηρήθηκε στα πετρελαιοκίνητα οχήματα για το 9μηνο με κάλυψη 7,9% έναντι 13,7% το περασμένο έτος.
Τέλος, τα οχήματα με υγραέριο σημείωσαν πτώση 0,6%, αφού το 9μηνο ήρθαν στο 1,8% του συνόλου, ενώ πέρυσι κατείχαν 2,4%.
Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με φυσικό αέριο έμειναν μηδενικές για το 9μηνο.
Τα SUV καταγράφουν άνοδο
Η κατηγορία Β κέρδισε την πλειοψηφία της προτίμησης των Ελλήνων καταναλωτών, τη στιγμή που το 53,4% επέλεξε αυτή την κατηγορία, εκ των οποίων το 29,9% αφορούσε σε SUV μοντέλα.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η κατηγορία C με ποσοστό 27,9%, από την οποία το 23,1% περιλαμβάνει SUV και το υπόλοιπο 4,8% αντιστοιχεί σε hatchback και sedan.
Στην τρίτη θέση, η κατηγορία Α συγκέντρωσε 8,6%, εκ των οποίων το 2,3% αφορούσε σε SUV και το υπόλοιπο 6,3% σε hatchback.
Ακολουθούν οι κατηγορίες D με 8,2% (4,8% SUV), E με 0,7% (0,7% SUV), F-G με 0,6% (0,4% SUV), η Sports με 0,1% και οι κατηγορίες MPV – Combi με 0,5%.
Συνολικά, τα SUV κατέχουν το 61,2% του μεριδίου πωλήσεων τον Σεπτέμβριο, με αύξηση 5,5% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022. Στο 9μηνο, το ποσοστό των SUV κατέγραψε αύξηση 4,5% φτάνοντας το 58,6% από 54,1%.