Η Επιτροπή Μεταφορών προγραμματίζει συνομιλίες με το Συμβούλιο σχετικά με σημαντικούς φακέλους μεταφορών.
Οι Ευρωβουλευτές μεταφορών έκαναν πρόσφατα ένα βήμα προς την κατεύθυνση της διεξαγωγής τριμερών διαλόγων αναφορικά με ζητήματα όπως οι άδειες οδήγησης, οι διατάξεις για τον αποκλεισμό οδήγησης, τα μέγιστα βάρη και διαστάσεις στην οδική κυκλοφορία, η χωρητικότητα των σιδηροδρόμων και οι κανόνες για τη θαλάσσια ασφάλεια.
Αξιοσημείωτο είναι ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει ήδη καθορίσει τη στάση του για πέντε φακέλους πριν από τις ευρωεκλογές του περασμένου Ιουνίου, οι οποίες άφησαν ένα νέο Κοινοβούλιο να κρίνει αν θα προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο.
Άδειες Οδήγησης
Στο πλαίσιο των αλλαγών στους κανόνες για τις άδειες οδήγησης, οι οποίες υιοθετήθηκαν από τους Ευρωβουλευτές τον Φεβρουάριο του 2024, περιλαμβάνονται μέτρα όπως η ψηφιακή άδεια οδήγησης στο κινητό τηλέφωνο, η αυτοαξιολόγηση της ικανότητας οδήγησης, αύξηση της ευαισθητοποίησης του πληθυσμού, και η δοκιμαστική περίοδος οδήγησης διάρκειας δύο ετών για τους αρχάριους οδηγούς. Επιπλέον, οι 17χρονοι θα έχουν τη δυνατότητα να οδηγούν υπό την επίβλεψη άλλων οδηγών. Οι Ευρωβουλευτές της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού ψήφισαν υπέρ αυτών των αλλαγών με 37 ψήφους υπέρ και μία αποχή.
Περιορισμός Οδήγησης
Σε μια προσπάθεια να διασφαλιστεί ότι οι διαδικασίες αναστολής, περιορισμού ή αφαίρεσης άδειας οδήγησης από αλλοδαπούς οδηγούς εφαρμόζονται με διαφάνεια σε ολόκληρη την ΕΕ, οι Ευρωβουλευτές υποστήριξαν νέους κανόνες που απαιτούν τη μεταβίβαση τέτοιων αποφάσεων στη χώρα που έχει εκδώσει την άδεια. Η απόφαση για την έναρξη τριμερών διαλόγων είχε ισχυρή υποστήριξη, με 36 ψήφους υπέρ, 4 κατά και μία αποχή.
Μέγιστα Βάρη και Διαστάσεις
Η πρόσφατη αναθεώρηση των κανόνων βαρών και διαστάσεων στα οδικά μεταφορά είχε εγκριθεί από το Κοινοβούλιο τον Μάρτιο, και αποσκοπεί στην ενθάρρυνση της βιομηχανίας μεταφορών να στρέψει την προσοχή της σε καθαρότερα οχήματα. Έτσι, προσφέρεται επιπλέον χωρητικότητα φόρτωσης σε φορτηγά και λεωφορεία μηδενικών εκπομπών, καθιστώντας τα πιο ανταγωνιστικά σε σχέση με τα παραδοσιακά οχήματα. Υποστηρίχθηκε η απόφαση να ξεκινήσουν οι τριμερείς διάλογοι με 30 ψήφους υπέρ, 9 κατά και 2 αποχές.
Χωρητικότητα Σιδηροδρομικής Υποδομής
Οι νέοι κανονισμοί προβλέπουν την ορθή κατανομή και σχεδίαση της σιδηροδρομικής υποδομής στην ΕΕ, με στόχο τη βέλτιστη χρήση των σιδηροδρομικών γραμμών. Αυτό θα συμβάλει στην αύξηση της ακρίβειας και αξιοπιστίας του σιδηροδρομικού δικτύου και θα βοηθήσει στη μείωση των εκπομπών που σχετίζονται με τη μεταφορά. Το Κοινοβούλιο ενέκρινε τη θέση του σχετικά με την χωρητικότητα της σιδηροδρομικής υποδομής τον Μάρτιο και αποφάσισε να αρχίσει διοργανικές διαπραγματεύσεις με 38 ψήφους υπέρ, 3 κατά και μία αποχή.
Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας στη Θάλασσα
Η προετοιμασία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας στη Θάλασσα είναι ζωτικής σημασίας για την υποστήριξη των κρατών μελών σε σημαντικά θέματα όπως η πράσινη μετάβαση, η καλύτερη επίγνωση των καταστάσεων και η εκπαίδευση του πληρώματος. Αυτή η θέση ψηφίστηκε από το Κοινοβούλιο τον Μάρτιο, ενώ οι Ευρωβουλευτές των Μεταφορών ψήφισαν για την έναρξη τριμερών διαλόγων με 37 ψήφους υπέρ και 2 αποχές.
Ο δρόμος προς τις Διαπραγματεύσεις
Η απόφαση των Ευρωβουλευτών στον τομέα των μεταφορών να αρχίσουν διοργανικές διαπραγματεύσεις για τους προαναφερθέντες φακέλους, ανοίγει το δρόμο για τη συνεργασία μεταξύ των διαπραγματευτών του Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου προκειμένου να καταλήξουν σε συμφωνία σχετικά με το χρονοδιάγραμμα των διαπραγματεύσεων.