Μια νέα πρόκληση αναδύεται για τη σύγχρονη, ηλεκτρική Porsche Cayman: ένα καινοτόμο πισωκίνητο sports coupe από την Caterham, εξοπλισμένο με ηλεκτρικό κινητήρα της Yamaha.
Η Yamaha, αν και δεν έχει δημιουργήσει ποτέ το δικό της αυτοκίνητο, έχει πλούσια ιστορία στην αυτοκινητοβιομηχανία. Πριν από μια δεκαετία, παρουσίασε έναν ανταγωνιστή του Miata, αλλά αυτό το πρωτότυπο δεν προχώρησε ποτέ στην παραγωγή.
Πιο παλιά, τη δεκαετία του ’60, η ιαπωνική εταιρεία που είναι γνωστή για τα μοτοσικλέτα της συνεργάστηκε με την Toyota για την ανάπτυξη του 2000GT, και έπειτα ανέλαβε την παραγωγή κινητήρων V6 και V8 για τις σπορ εκδόσεις SHO της Ford.
Η Yamaha έχει επίσης συμβάλει στην παραγωγή του Lexus LFA με τον V10 κινητήρα, ενώ έχει συμμετάσχει και στους 4-κύλινδρους κινητήρες που χρησιμοποιήθηκαν στα Toyota Celica, MR2 και στη Lotus Elise. Υπήρξε και το πρωτότυπο Motiv, καθώς και το supercar OX99-11 του 1992, που διαθέτει V12 κινητήρα, τα οποία, ωστόσο, δεν μπήκαν ποτέ σε παραγωγή.
Και τώρα, η Yamaha επιστρέφει δυναμικά στον τομέα των τεσσάρων τροχών – αυτή τη φορά, συμπεριλαμβάνοντας την ηλεκτροκίνηση για πρώτη φορά. Η ιαπωνική εταιρεία εργάζεται πάνω στο σύστημα ηλεκτροκίνησης του νέου σούπερ σπορ αυτοκινήτου που παρουσίασε η Caterham.
Αυτή η παραγωγική έκδοση του Caterham Project V, ενός ηλεκτρικού πρωτοτύπου που ζυγίζει μόλις 1.190 κιλά, έκανε το ντεμπούτο της πέρσι στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood.
Η τεχνολογία ηλεκτροκίνησης της Yamaha προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί μέχρι το μέσο του 2025, με την παραγωγή να αναμένεται να ξεκινήσει το 2026. Η Caterham δεν έχει αποκαλύψει πολλές λεπτομέρειες για τον ηλεκτροκινητήρα της Yamaha, ωστόσο το αρχικό concept του Project V ήταν πισωκίνητο και παρήγαγε 268 ίππους.
Το πρωτότυπο που παρουσιάστηκε στο Goodwood διέθετε διάταξη 2+1 καθισμάτων, αλλά στην παραγωγή θα ίσως υιοθετήσει 2+2 διάταξη. Σε προηγούμενες δηλώσεις, η Caterham είχε αναφέρει ότι η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε λιγότερα από 4.0 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 230 km/h.
Η μπαταρία λιθίου-ιόντων του συγκεκριμένου ηλεκτρικού coupe έχει χωρητικότητα 55,0 kWh, προσφέροντας αυτονομία 400 χιλιομέτρων σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, ενώ η δυνατότητα φόρτισης DC στα 150 kW επιτρέπει την φόρτιση της μπαταρίας από 20% σε 80% σε περίπου 15 λεπτά.
Αυτή τη στιγμή, η ημερομηνία παραγωγής του πισωκίνητου ηλεκτρικού coupe από την Caterham παραμένει ασαφής, αλλά όταν γίνει πραγματικότητα, θα αποτελέσει έναν υπολογίσιμο αντίπαλο για τη νέα γενιά της Porsche Cayman, η οποία επίσης προορίζεται να είναι αμιγώς ηλεκτρική.