Η Distance Technologies, μια καινοτόμος φινλανδική startup, στοχεύει να φέρει την τεχνολογία μικτής πραγματικότητας σε κάθε παρμπρίζ αυτοκινήτου και πιλοτήριο αεροπλάνου. Πρόσφατα, κατάφερε να συγκεντρώσει 10 εκατομμύρια ευρώ από την GV, τη θυγατρική επιχείρηση επιχειρηματικών κεφαλαίων της Alphabet, μητρικής της Google.
Αυτή η χρηματοδότηση είναι κρίσιμη για την πρόοδο της τεχνολογίας τους, η οποία μπορεί να μετατρέψει οποιαδήποτε διαφανή επιφάνεια σε μια οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας. Αυτό επιτρέπει στους χρήστες να παρακολουθούν τρισδιάστατα ψηφιακά αντικείμενα που προβάλλονται πάνω από την επιφάνεια που βλέπουν χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιούν σετ ακουστικών ή γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας.
Πώς λειτουργεί
Το σύστημα της Distance αξιοποιεί μια τεχνολογία παρακολούθησης που προσδιορίζει την κατεύθυνση που κοιτάζει ο χρήστης και υπολογίζει το κατάλληλο πεδίο φωτός, ώστε οι αντικείμενα που προβάλλονται να ευθυγραμμίζονται με τις ακριβείς θέσεις των ματιών του. Αποτελείται από ένα σύνολο οπτικών στρωμάτων που τοποθετούνται πάνω από τις περισσότερες οθόνες LCD, επιτρέποντας έτσι στην τεχνολογία να εκπέμπει εικόνα ακριβώς όπου εστιάζετε.
Αυτή η καινοτόμος προσέγγιση επιτρέπει στην φινλανδική startup να διαχωρίζει τα φωτεινά πεδία και ταυτόχρονα να δημιουργεί έναν πρόσθετο οπτικό στρώμα με υψηλή φωτεινότητα. Η Distance υποστηρίζει ότι το σύστημά της προσφέρει “άπειρο” βάθος, ικανό να προβάλλει οπτικά πεδία σε φυσικό μέγεθος, είτε βρίσκεστε πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκινήτου είτε σε πιλοτήριο μαχητικού αεροσκάφους F-18.
Το επιπλέον χαρακτηριστικό
Αξιοσημείωτο είναι ότι οι οθόνες επαυξημένης πραγματικότητας (AR), ή HUD, δεν είναι νέο φρούτο στην αυτοκινητοβιομηχανία. Πολλές εταιρείες εργάζονται τα τελευταία χρόνια για να ενσωματώσουν χαρακτηριστικά AR στα οχήματα, με την Huawei να είναι από τους πρωτοπόρους στην Κίνα. Πολλές άλλες εταιρείες, όπως οι First International Computer, Spectralics, Envisics, Futurus, CY Vision, Raythink, Denso, Bosch, Continental και Panasonic, αναπτύσσουν τις δικές τους AR HUDs.
Ο επικεφαλής μάρκετινγκ της Distance Technologies, Jussi Mäkinen, επισημαίνει ότι το σύστημα της εταιρείας μπορεί να καλύψει ολόκληρη την επιφάνεια οποιασδήποτε διαφανούς επιφάνειας, εκμεταλλευόμενο πλήρως τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας AR, σε αντίθεση με τα συνήθη AR HUDs τα οποία είναι συνήθως περιορισμένα σε συγκεκριμένες γωνίες θέασης.