Το Μυστικό που Αποκάλυψαν οι Υπάλληλοι της Tesla

Ανατρεπτικές αποκαλύψεις για προβλήματα του Autopilot και αμφιλεγόμενες πρακτικές ήρθαν στο φως από 17 πρώην και νυν εργαζόμενους της Tesla.

H Tesla, γνωστή για τις καινοτόμες λύσεις της στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης, βρίσκεται σε δυσχερή θέση λόγω νέων πληροφοριών που θίγουν την εικόνα της σχετικά με την ασφάλεια στο δρόμο. Το Autopilot, το αυτόνομο σύστημα υποβοήθησης οδήγησης που προορίζεται να προσφέρει μια άνετη εμπειρία οδήγησης, φαίνεται ότι κρύβει επικίνδυνα ελαττώματα και αμφίβολες πρακτικές που θέτουν σε κίνδυνο τους οδηγούς και τους πεζούς.

tesla-mystiko 4

Αντίθετα με τις στήλες άλλων κατασκευαστών που επιλέγουν ραντάρ και LiDAR, η Tesla ακολουθεί μια διαφορετική μέθοδο. Το Autopilot αξιοποιεί ένα δίκτυο καμερών που καλύπτονται σε όλο το αυτοκίνητο, σε συνδυασμό με εξελιγμένο λογισμικό μηχανικής μάθησης. Αυτό το λογισμικό επεξεργάζεται συνεχώς δεδομένα από τις κάμερες και παίρνει αποφάσεις σε πραγματικό χρόνο για να διαχειριστεί πιθανούς κινδύνους όπως σήματα, πεζούς και άλλα οχήματα.

Βέβαια, η Tesla έχει μια ειδική ομάδα που αναλύει τα δεδομένα από τις κάμερες και προσαρμόζει το λογισμικό για καλύτερη λειτουργία του Autopilot σε διαφορετικές οδήγηση. Ωστόσο, οι τελευταίες αποκαλύψεις αφήνουν σοβαρές αμφιβολίες σχετικά με τις προτεραιότητες της εταιρείας.

tesla-mystiko 3

Μια πρόσφατη έρευνα του Business Insider αποκάλυψε ότι 17 πρώην και νυν υπάλληλοι της Tesla έφεραν στο φως μια σειρά ανησυχητικών στοιχείων. Αυτοί οι υπάλληλοι ήταν υπεύθυνοι για την ανάλυση βίντεο που κατέγραφαν οι κάμερες των οχημάτων για την εκπαίδευση του Autopilot.

Αναφέρθηκε ότι είχαν δοθεί οδηγίες για να μην “διδάξουν” στο Autopilot κάποιες σήμανση, όπως η “Απαγορεύεται η Αναστροφή”, προκειμένου τα οχήματα να φαίνονται πιο “ανθρώπινα”, ακόμη και αν αυτό σημαίνει παραβίαση του Κ.Ο.Κ.. Επιπλέον, αναγκάζονταν να παρακολουθούν καθημερινά ενοχλητικά πλάνα από ατυχήματα. Ένας υπάλληλος, μάλιστα, είπε ότι υπήρξε ένα βίντεο με ένα Tesla να χτυπάει ένα παιδί σε ποδήλατο, το οποίο μοιράστηκε ως αστείο.

tesla-mystiko 2

Παράλληλα, κατήγγειλαν ότι η εταιρεία παρακολουθούσε την εργασία τους μέσω καμερών και λογισμικού που κατέγραφε την απόδοσή τους, υποχρεώνοντάς τους να αναλύουν βίντεο συνολικής διάρκειας έως 7,5 ωρών κάθε βάρδια, κάτι που θεωρούνταν ιδιαίτερα μονότονο και ψυχοφθόρο.

Οι αποκαλύψεις αυτές προστίθενται σε πολλές άλλες που έχουν αναδείξει τα προβλήματα του Autopilot και του Full Self-Driving (FSD). Η Wall Street Journal, σε πρόσφατη έρευνα της, μελέτησε περισσότερα από 200 ατυχήματα που συνέβησαν με οχήματα Tesla εξοπλισμένα με Autopilot ή FSD, βρίσκοντας ότι πολλά οφείλονται σε υπερβολική εξάρτηση από τις κάμερες και το λογισμικό.

tesla-mystiko 1

Παρόλο που οι ειδικοί προσπαθούν να εκπαιδεύσουν το λογισμικό για να αναγνωρίζει πιο προηγμένα αντικείμενα και καταστάσεις, τα κενά παραμένουν σημαντικά. Το λογισμικό μπορεί να αποτύχει να εντοπίσει αντικείμενα ή σενάρια που δεν έχουν παρουσιαστεί κατά την εκπαίδευσή του με αποτέλεσμα δυνητικά επικίνδυνες συνέπειες.

Ειδικοί στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης επισημαίνουν ότι η χρήση ραντάρ και LiDAR σε συνδυασμό με τις κάμερες μπορεί να προσφέρει σημαντική βελτίωση στην ασφάλεια του Autopilot. Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, έχει απορρίψει επανειλημμένα αυτήν την προσέγγιση ως “περιττή”.

tesla-mystiko

Οι τελευταίες αποκαλύψεις σχετικά με το Autopilot και τις εταιρικές πρακτικές της Tesla θέτουν σοβαρά ερωτήματα για τη δέσμευση της εταιρείας απέναντι στην ασφάλεια. Η εμμονή στη χρήση καμερών και software machine learning, σε συνδυασμό με την αμφισβητούμενη περιφρόνηση των κανόνων του δρόμου και την πίεση που ασκείται στους αναλυτές δεδομένων, σκιαγραφούν μια ανησυχητική εικόνα, ενώ η Tesla παραμένει έως τώρα σιωπηλή σχετικά με αυτές τις αναφορές.

Διαβάστε επίσης

δειτε ακομα

δειτε ακομα