Ελεγκτικό Συνέδριο Ιταλίας μπλοκάρει το φιλόδοξο έργο γέφυρας Σικελίας

Το Ιταλικό Ελεγκτικό Συνέδριο απέρριψε χθες βράδυ το σχέδιο κατασκευής της γέφυρας που θα ενώνει την ηπειρωτική Ιταλία με την Καλαβρία. Η απόφαση αυτή χτυπά ακριβώς τον σχεδιασμό της κυβέρνησης Μελόνι, που είχε δώσει έγκριση τον Αύγουστο. Πώς θα προχωρήσει τώρα το πολυσυζητημένο έργο;

Αντιδράσεις από την εξουσία

Η πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι ξέσπασε αμέσως μετά την απόφαση. «Πρόκειται για την πολλοστή εισβολή της δικαστικής εξουσίας σε επιλογές της κυβέρνησης και του κοινοβουλίου», δήλωσε έξαλλη.

Ο Ματέο Σαλβίνι, γραμματέας της Λέγκα και υπουργός Μεταφορών, δεν κρατήθηκε καθόλου. «Είναι μια πολιτική επιλογή η οποία ζημιώνει σοβαρά τη χώρα», είπε με έμφαση σε ερώτηση δημοσιογράφων. Η κυβέρνηση, βέβαια, διατηρεί ακόμα τα όπλα της χάρη στην ιταλική νομοθεσία. Μπορεί με νέα απόφαση να χαρακτηρίσει το έργο ζήτημα εθνικού συμφέροντος και να το προχωρήσει έτσι. Αυτό το περιθώριο αφήνει ανοιχτές τις πόρτες, παρόλο που η απόρριψη βάζει εμπόδια. Και οι πολίτες της περιοχής περιμένουν εδώ και χρόνια κάποια λύση.

Τα μέλη του Συνεδρίου έμειναν απείθεια σε βασικά ζητήματα. Οι αντισεισμικοί κανόνες και οι ευρωπαϊκές ρυθμίσεις φάνηκαν αδύναμα εφαρμοσμένα. Η προστασία του περιβάλλοντος, εκεί στο Στενό της Μεσσίνας, μένει εκτεθειμένη σε κινδύνους.

Λεπτομέρειες ενός αμφιλεγόμενου σχεδίου

Το κόστος έχει εκτοξευτεί πάνω από 50% σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις. Τώρα μιλάμε για περίπου 13,5 δισεκατομμύρια ευρώ συνολικά. Η γέφυρα θα φτάνει τα 3.666 μέτρα μήκος, αρκετά για να γίνει σήμα κατατεθέν.

Καθημερινά, 140.000 οχήματα και πάνω από 200 τρένα θα τη διασχίζουν χωρίς καθυστερήσεις. Η ολοκλήρωση προγραμματίζεται για το 2032, αν όλα πάνε καλά. Αλλά με τέτοια προσκόμματα, ποιος ξέρει τι θα γίνει τελικά. Το Στενό της Μεσσίνας, που χωρίζει Σικελία και Ιταλία εδώ και χιλιετίες, συνεχίζει να προκαλεί παθιασμένες συζητήσεις.

δειτε ακομα

δειτε ακομα