Πανελλήνιες εξετάσεις: πώς να στηρίξετε αποτελεσματικά το παιδί σας μετά από αποτυχία στα αποτελέσματα

Η εμπειρία των Πανελληνίων αποτελεί συχνά μια ψυχολογική πρόκληση για τους νέους. Πώς μπορεί ένας μαθητής να αντιμετωπίσει τα αρνητικά αποτελέσματα με ψυχραιμία και αισιοδοξία;

Η συναισθηματική διαχείριση μετά τις Πανελλαδικές εξετάσεις

Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών εξετάσεων μπορεί να φέρει έντονη απογοήτευση και άγχος στους υποψηφίους. Πολλοί νέοι νιώθουν ενοχές απέναντι στους γονείς τους και δυσκολεύονται να διαχειριστούν τη σύγκριση με συνομηλίκους που πέτυχαν. Η ψυχολογική υποστήριξη γίνεται απαραίτητη για την ανάκτηση της αυτοπεποίθησης και της ψυχικής ισορροπίας.

Στρατηγικές αντιμετώπισης αρνητικών αποτελεσμάτων στις Πανελλαδικές

Η κ. Αλεξάνδρα Καππάτου, ψυχολόγος με εμπειρία στην υποστήριξη εφήβων, επισημαίνει:

  • Να αποδεχτούμε ότι τα αποτελέσματα δεν καθορίζουν συνολικά την αξία του ατόμου.
  • Να εξετάσουμε ρεαλιστικά τις επιλογές που υπάρχουν μετά τις εξετάσεις.
  • Να διατηρήσουμε ανοιχτή επικοινωνία με το οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον που στηρίζει τον νέο.
  • Να δώσουμε χώρο για ανάπαυλα και ασχολίες που αποφορτίζουν το άγχος και το στρες.

Πώς μπορούν να βοηθήσουν οι γονείς μετά τις Πανελλήνιες εξετάσεις

Η στήριξη από το περιβάλλον, και ιδιαίτερα από τους γονείς, είναι κρίσιμη. Προτείνονται:

  • Να δείξουν κατανόηση και να αποφύγουν τις υπερβολικές πιέσεις.
  • Να ενθαρρύνουν τον διάλογο για τα συναισθήματα και τις ανησυχίες του παιδιού.
  • Να υποστηρίξουν τον σχεδιασμό νέων στόχων με βάση τα ενδιαφέροντα και τα δυνατά σημεία του μαθητή.

Αποσυμφόρηση και αναζήτηση νέων δρόμων

Μετά τις εξετάσεις, είναι σημαντικό οι μαθητές να αφιερώσουν χρόνο σε δραστηριότητες που αγαπούν, όπως:

  • Ταξίδια και κοινωνικές δράσεις με φίλους.
  • Αθλήματα και χόμπι που αναζωογονούν το σώμα και το μυαλό.
  • Ξεκούραση και ψυχική ανάπαυση για ανανέωση δυνάμεων.

Οι επιλογές σπουδών στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό είναι πλέον πολλές, δίνοντας τη δυνατότητα επανεκκίνησης και αξιοποίησης των δυνατοτήτων του κάθε νέου.

Η «αποτυχία» δεν χαρακτηρίζει το άτομο

Η μη εισαγωγή σε μια σχολή δεν σημαίνει αποτυχία ζωής. Όπως αναφέρει η ψυχολόγος, η περίοδος αυτή μπορεί να αποτελέσει έναυσμα για αυτογνωσία, νέους στόχους και αλλαγή πορείας, με σεβασμό στον εαυτό και τις ικανότητες του μαθητή.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==
Η ψυχολόγος κ. Αλεξάνδρα Καππάτου

Η στήριξη στο πλαίσιο των Πανελλαδικών εξετάσεων αφορά όχι μόνο τη γνωστική προετοιμασία, αλλά κυρίως τη συναισθηματική ανθεκτικότητα, που αποτελεί ουσιαστικό παράγοντα επιτυχίας και ευημερίας στη ζωή.

δειτε ακομα

δειτε ακομα