Από απλό διακοσμητικό, το πίσω λογότυπο μεταμορφώθηκε σε ένα κρίσιμο τεχνολογικό σημείο του αυτοκινήτου.
Τα αυτοκίνητα, εκτός από τη βασική τους χρησιμότητα, συχνά κρύβουν εκπλήξεις και χαρακτηριστικά που δεν γνωρίζουν πολλοί. Ένα από αυτά τα «μυστικά» βρίσκεται στο πίσω λογότυπο του αυτοκινήτου, το οποίο οι περισσότεροι αντιμετωπίζουν απλώς ως αισθητικό στοιχείο.
Η αυτοκινητοβιομηχανία, στο πλαίσιο της συνεχούς έρευνας για την ισορροπία ανάμεσα στην αισθητική και τη λειτουργικότητα, έχει βρει ευρηματικούς τρόπους να αξιοποιήσει διάφορα εξαρτήματα του αυτοκινήτου για πολλαπλές χρήσεις. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το πίσω θερμαινόμενο παράθυρο, το οποίο εκτός από την κύρια λειτουργία του, χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια και ως κεραία για το ραδιόφωνο και το σύστημα πολυμέσων.
Το πίσω λογότυπο δεν αποτελεί εξαίρεση σε αυτή την τάση και η Seat ήταν η πρώτη που έφερε την καινοτομία αυτή στην αγορά με το μοντέλο Leon. Στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο, το πίσω λογότυπο χρησιμοποιείται ως λαβή για να ανοίγει η πίσω πόρτα του πορτμπαγκάζ, αντικαθιστώντας τους παραδοσιακούς μηχανισμούς. Η συγκεκριμένη λύση βοήθησε στον περιορισμό των παραγωγικών εξόδων, ενώ ταυτόχρονα προσέφερε μια πιο κομψή και ευανάγνωστη εμφάνιση.
Αυτή η πρακτική σήμερα έχει υιοθετηθεί από πολλές άλλες κατασκευαστικές εταιρείες, όπως η BMW και η Volkswagen, προσφέροντας στους χρήστες έναν διακριτικό και εναλλακτικό τρόπο πρόσβασης στο πορτμπαγκάζ τους.
Η πρόοδος της τεχνολογίας έχει ανοίξει τους δρόμους για ακόμη πιο εντυπωσιακές δυνατότητες στο πίσω λογότυπο. Κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Mercedes, ενσωματώνουν πίσω από αυτό μια κάμερα οπισθοπορείας. Στην προκειμένη περίπτωση, το λογότυπο λειτουργεί ως «καπάκι» για την κάμερα, το οποίο ανοίγει ελαφρώς όταν ο οδηγός θέτει το αυτοκίνητο σε όπισθεν, αποκαλύπτοντας την κάμερα και προβάλλοντας την εικόνα στην οθόνη του συστήματος πολυμέσων, διευκολύνοντας τον οδηγό στην παρκαρίσματα.
Αυτή η εξέλιξη προσφέρει ένα επιπλέον πλεονέκτημα, καθώς προστατεύει τον φακό της κάμερας από τη σκόνη και τις καιρικές συνθήκες, παρατείνοντας τη διάρκεια ζωής της και εξασφαλίζοντας τη συνολική ποιότητα της εικόνας.
Φυσικά, με κάθε καινοτομία έρχονται και ορισμένα μειονεκτήματα. Ο μηχανισμός που επιτρέπει το άνοιγμα του λογότυπου είναι αρκετά περίπλοκος και απαιτεί την ύπαρξη ενός μικρού μοτέρ, το οποίο μπορεί με την πάροδο του χρόνου να αντιμετωπίσει βλάβες, ειδικά αν χρησιμοποιείται συχνά.
Επιπλέον, έχουμε δει ανάλογες εφαρμογές και στα μπροστινά σήματα αυτοκινήτων. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι της Ford, όπου το λογότυπο περιστρέφεται για να αποκαλύψει υποδοχή για το κλειδί, διευκολύνοντας το άνοιγμα του καπό.